Motor 1.2 Turbo 116 koní

Seznamte se s novou pohonnou jednotkou s turbodmychadlem

1.2 Turbo 116 k

Skloubení dynamiky a úspornosti

Přeplňovaný motor Toyota o objemu 1,2 litru je inženýrské mistrovské dílo, impozantní svými výkony a nízkou spotřebou pohonných hmot. Provedení této pohonné jednotky je vysoce precizní, pracuje jak v Ottově, tak Atkinsonově cyklu a je vybavena dvojitým chladicím systémem. Ukazuje možnosti konstruktérů Toyoty, nastoluje nové standardy, ale především je díky ní jízda Toyotou neobyčejně příjemná. Seznamte se s jejími nejdůležitějšími vlastnostmi.

Seznamte ses jejími nejdůležitějšímivlastnostmi:

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Toyota Corolla
Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Crossover Toyota C-HR

Nová pohonná jednotka Toyota: radost z jízdy

Motor 1.2 Turbo 116 k nabízí dokonalé výsledky, nízkou spotřebu a značnou flexibilitu, díky níž lze s jistotou provádět všechny manévry. Crossover Toyota C-HR s tímto motorem spotřebovává v kombinovaném cyklu 5,9–6,1 l/100 km (s pohonem 4×4 a převodovkou Multidrive S – 6,7 l/100 km).

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Toyota Corolla

Dynamika: vysoký točivý moment

U motoru 1.2 Turbo 116 k činí točivý 185 Nm, přičemž maxima dosahuje již při 1500–4000 otáčkách za minutu. Toyota vám tedy nabízí flexibilitu a dynamiku v širokém rozsahu otáček. Otestujte motor 1.2 Turbo 116 k během zkušební jízdy a přesvědčte se, jak rychle reaguje na pokyny řidiče.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Nízká spotřeba

Nízká spotřeba: Ottův cyklus a Atkinsonův cyklus

Nový motor 1.2 Turbo 116 k od Toyoty dokáže jako jediný ve svém segmentu pracovat jak v Ottově, tak v Atkinsonově cyklu. Během pomalé jízdy v první fázi cyklu komprese, kdy se píst pohybuje nahoru, jsou sací ventily otevřené déle, než v Ottově cyklu. Je-li potřeba větší výkon, vrací se motor do Ottova cyklu, který umožňuje plné využití potenciálu motoru. Výsledkem jsou nižší odpory motoru a menší spotřeba pohonných hmot, což dozajista pocítíte díky méně častým návštěvám čerpací stanice.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Spolehlivost

Spolehlivost: dvojitý chladicí systém

Motor 1.2 Turbo 116 k má dna pístů chlazená zespoda proudy oleje a samostatné chlazení boku motoru, které pracuje nezávisle na systému regulujícím teplotu hlavy. Intercooler je vybaven rovněž samostatným nízkoteplotním kapalinou chlazeným obvodem. Konstruktéři Toyoty věnovali mnoho pozornosti tomu, aby jednotce zajistili vhodnou pracovní teplotu, takže dosahuje lepších parametrů, vyšší spolehlivosti a výkonů.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Výsledky

Výkony: nízká hmotnost

Nízká hmotnost jednotky představuje další aspekt pomáhající vylepšit výkony vašeho auta, přispívající i k výraznějším úsporám. Díky invenci konstruktérů Toyoty, kteří na konstrukci motoru použili lehké materiály, se podařilo zbavit jej přebytečných kilogramů. Vaše Toyota se proto vyznačuje lepším rozložením hmotnosti, má dynamické řízení a hravě zrychluje.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Bezpečnost

Bezpečnost: výkon na zavolanou

Vysoký točivý moment a jeho přísun v širokém pásmu otáček od 1500 do 4000 otáček/min se promítá do vyšší bezpečnosti při předjíždění. Řídíte-li vůz s manuální převodovkou, už nemusíte podřazovat, chcete-li zrychlit.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Toyota C-HR - bezproblémový provoz

Toyota: bezproblémový provoz

Naši konstruktéři navrhli pohonnou jednotku vašeho vozu tak, aby byla ekonomická a poskytovala radost z jízdy, aniž by si přitom dovolili kompromis, pokud jde o odolnost. Jízda Toyotou s motorem 1.2 Turbo 116 k je sázka na jistotu i během nejdelších cest. Díky kvalitě značky Toyota můžete zůstat v klidu po celou dobu, kdy budete auto používat.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Multidrive S

Pohodlí: převodovka Multidrive S

Motor 1.2 Turbo 116 k je také v nabídce s automatickou převodovkou Multidrive S, která poskytuje komfortní jízdu, je bezporuchová, pohodlná a přispívá k nižší spotřebě pohonných hmot.

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - Přímé vstřikování paliva

Přímé vstřikování paliva

Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k je vybaven přímým vstřikováním paliva, které minimalizuje ztráty energie a zajistí precizní dávkování benzínu podle jízdních podmínek. Tepelná účinnost tohoto motoru je neobyčejně vysoká a činí celých 36 %. Turbodmychadlo využívá proces recirkulace zplodin ke zlepšení výsledků a efektivity. Inteligentní konstrukce jednotky 1.2 Turbo D-4T 116 k umožňuje ušetřit až 20 % paliva ve srovnání s klasickými motory, aniž by tím utrpěla dynamika.

Toyota: Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k - systém iMT

Plynulá jízda: systém iMT

Inteligentní manuální převodovka vybavená systémem iMT podporuje řidiče tak, aby byla jízda plynulá, neboť reaguje na zapojení spojky při rozjezdu a přizpůsobuje výchozí otáčky motoru jak při podřazování, tak při zařazování vyššího rychlostního stupně. Točivý moment je tedy vždy přizpůsobený rychlosti a převodu, takže přeřazení nikdy není trhavé.

Zásady pro soubory cookie

Tyto internetové stránky používají cookies k uložení vaší konfigurace vozů jen při aktuální návštěvě stránek a webové statistiky. Úplné zakázání souborů cookie ve vašem prohlížeči může způsobit nefunkčnost některých částí těchto internetových stránek.

Jednička ve spolehlivosti TÜV zpráva 2016 Toyota Reliability No.1

Toyota

SVĚTOVÁ

ZNAČKA Č.1